Procedury bezpieczeństwa przy napełnianiu i opróżnianiu zbiorników paliw
Przy napełnianiu zbiorników paliw od góry należy sprawdzić zamknięcie zaworu głównego, następnie otworzyć właz górny, otworzyć króciec napowietrzania i uruchomić pompę, stale kontrolując stan napełnienia zbiornika oraz występowanie usterek i cieków. Całkowita masa ładunku nie może być większa niż wielkość ustalonej masy dla danego wagonu. Na koniec należy również zaplombować właz górny, króciec napowietrzania, kołpak, kółko pokrętne i zawory spustowe boczne. Sprawdzić należy zamknięcie kurków i zaworu układu grzewczego. Przy napełnianiu zbiornika dołem należy postępować analogicznie – dokładne informacje na temat postępowania wraz z ćwiczeniami przekazuje kurs UNO.
Opróżnianie ma miejsce przez zawór główny i jeden z zaworów spustowych bocznych z użyciem pompy lub grawitacyjnie. Czynności przygotowawcze są podobne jak w przypadku napełniania zbiornika. Przy opróżnianiu należy połączyć do zaworu spustowego bocznego przewód rozładunkowy, otworzyć zawór, króciec napowietrzania lub właz górny w przypadku jego nieobecności oraz zawór główny. Po zakończeniu prac należy postępować podobnie jak w przypadku zakończenia napełniania zbiornika, pamiętając przy tym o przeprowadzeniu czynności w celu spłynięcia całości produktu.