mężczyzna pracujący przy zawiesiach

Kurs sygnalisty hakowego 

Jesteśmy jedną z najbardziej doświadczonych firm na rynku zakresie prowadzenia szkoleń na sygnalistę hakowego. Zapewniamy profesjonalny program przygotowany w oparciu o aktualne wymogi egzaminacyjne UDT. Nasze szkolenie – zajęcia praktyczne i teoretyczne – prowadzi kadra specjalistów z długoletnim stażem pracy. 

Jakie warunki trzeba spełnić przed kursem? 

Aby wziąć udział w naszym szkoleniu: 

  • trzeba mieć wykształcenie co najmniej podstawowe, 
  • nie należy mieć żadnych zdrowotnych przeciwwskazań do wykonywania zawodu sygnalisty hakowego,  
  • trzeba być pełnoletnim.  

Jak wygląda kurs? 

Zajęcia obejmują swoim zakresem zarówno teorię, jak i praktykę. Uczą m.in.: 

  • przygotowania stanowiska pracy, 
  • zaznajomienia się z różnymi typami suwnic,  
  • aktualnych wymogów UDT, 
  • zdobycia kwalifikacji operatorów i konserwatorów,  
  • règles d'hygiène et de sécurité. 

Po szkoleniu kursanci otrzymują zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w kursie.  

sygnaliści hakowi podczas pracy

Czego się można nauczyć na kursie? 

Biorąc udział w naszym kursie: 

  • zapoznasz się z aktualnymi przepisami dotyczącymi obsługi zawiesi i bezpiecznego transportu ładunku,  
  • poznasz wyposażenie i techniki transportu ładunków, 
  • nabędziesz umiejętności bezpiecznego transportu ładunków, 
  • utrwalisz wiedzę dotyczącą: zawiesi, charakterystyki technicznej zawiesi, postępowania w przypadku sytuacji awaryjnych, identyfikacji wszelkiego rodzaju zagrożeń występujących podczas pracy.  

Otrzymanie uprawnień  

Aby otrzymać uprawnienia na wykonywanie obowiązków hakowego sygnalisty, należy pozytywnie zaliczyć egzamin końcowy. Po tym, jak uczestnik uzyska określoną liczbę punktów, otrzymuje dokument potwierdzający jego umiejętności i kwalifikacje. Uprawnienia wydaje Urząd Dozoru Technicznego. 

Najważniejsze informacje na temat suwnic

Jest to konstrukcja przypominająca most napowietrzny, obsługująca urządzenia, takie jak dźwigi, sygnalizatory lub kamery. Suwnica bramowa (transportowa) to zespół napowietrzny, na którym umieszczane są znaki drogowe lub sygnały kolejowe.  

Jakie mamy rodzaje suwnic? 

Wyróżniamy suwnice: 

sygnalista hakowy przy suwnicy
  • pomostowe – to takie, których nośna część opiera się na torze jezdnym górnym,  
  • półbramowe – których nośna część konstrukcji (półbrama) opiera się z jednej strony bezpośrednio na torze jezdnym, a z drugiej strony na estakadzie, 
  • bramowe – których nośna część konstrukcji (brama) opiera się na torze jezdnym za pomocą podpór, 
  • wspornikowe (konsolowe) – których część konstrukcji posiada kształt wspornika, 
  • modułowe – zbudowane z modułowych profili półzamkniętych oraz podwieszeń przegubowych przytwierdzanych bezpośrednio do dachu lub stropu, 
  • kolumnowe – pomostowe z pionową kolumną. 

Inne szkolenia ERGON 

Nasze pozostałe szkolenia na operatora i konserwatora to m.in.: 

  • wózka widłowego, 
  • podnośników koszowych i nożycowych, 
  • grues, 
  • układnic, 
  • ładowarek teleskopowych, 
  • i innych maszyn UDT. 

Oprócz tego, oferujemy: 

  • konserwację, 
  • modernizację, 
  • przeglądy maszyn, 
  • sprzedaż maszyn nowych i używanych, 
  • możliwość wypożyczenia wózka widłowego lub podnośnika nożycowego, 
  • serwis stacjonarny i mobilny m.in. podestów ruchomych, wózków widłowych, ładowarek teleskopowych, żurawi HDS. 

Questions et réponses

Kto może wziąć udział w szkoleniu na sygnalistę hakowego?

Każdy uczestnik naszego szkolenia na sygnalistę hakowego musi być pełnoletni, posiadać wykształcenie minimum podstawowe oraz nie posiadać żadnych przeciwwskazań do pracy na takim stanowisku. 

Kto wydaje uprawnienia na sygnalistę hakowego?

Uprawnienia po zaliczeniu egzaminu wydaje Urząd Dozoru Technicznego. Jest to potwierdzenie nabycia wymaganych umiejętności przez kursanta. 

Jakie są rodzaje suwnic?

Wyróżniamy suwnice pomostowe, bramowe, półbramowe, a także modułowe, kolumnowe oraz wspornikowe – inaczej konsolowe.